februar 22, 2013

Om kurset

PLan T er landets stærkeste PLan 3 kursus, fyldt med skæve vinkler, pudsige personligheder og nyttig læring. Bag kurset står et ungt team, sprængfyldt med energi og viljen til at lave er topklasse PLankursus, men også med mange års erfaring med at lave PLan. I 2004 startede vi som PLan Thurøbund, men med tiden voksede vi og flyttede så fra Thurøbund til Stevninghus. I år, og ikke fordi vi er vokset yderligere, har vi hevet teltpløkkerne op og rykket helt til Sjælland hvor vi igennem efterårsferien vil bevæge os fra København, op igennem den fine nordsjællandske natur, og ende ved Gurredam Spejdercenter.

Kursister på PLan T kommer til at opleve et kursus med store oplevelser, patruljeliv, personlig vejledning og meget mere. En essentiel del af ethvert PLankursus er, at komme til at lære sig selv bedre at kende, for dermed at blive et bedre patruljemedlem eller en bedre patruljeleder. Derfor kommer du som kursist til at bo og arbejde sammen med andre kursister i en patrulje, hvor I er sammen om at løse opgaver og få hverdagen til at fungere. Hver patrulje har mindst et teammedlem tilknyttet, patruljens vejleder. Vejlederens fornemste opgave er at sørge for at du, som kursist, får så meget ud af kurset som muligt. Vejlederen er personen du kan spørge om alt, nysgerrighed er kilden til visdom, men som også kommer til at spørge dig om en masse, for ofte kender du selv svaret bedre end din vejleder.

På PLan T er du sikker på at få en oplevelse du aldrig glemmer. Om det var de fantastiske nye venner, det seje team, tømmerflådesejlads på Hostrup Sø, at røgdykke gennem en lade eller noget helt andet, kan vi ikke sige noget om, det må du selv komme med og finde ud af!

 

Om PLan

På et PLankursus kan der højst deltage 3 spejdere fra samme gruppe, men tager man afsted med nogen fra sin gruppe, ender man ikke i samme patrulje – vi har nemlig en masse andre mega seje kursister, som dig selv, som vi synes, du skal møde.

PLan 3

PLan 3 (15-16 år) er for den erfarne spejder. Den lidt ældre spejder prøver her at sætte mål for et forløb, samt udvikle og gennemføre det. Gennem hele kurset arbejder vi med, at spejderen lærer at være overordnet ansvarlig for forløb af aktiviteter og spejderne får mulighed for at reflektere over forskellige ledertyper og vejlederroller. De enkelte kursister får i løbet af ugen mulighed for at prøve nogle af disse af, samt overveje hvilke der passer bedst til netop dem.